Därför hyllas Speedy Bilservice av sina kunder – CISK – THEME2
Detta är information från CISK

Därför hyllas Speedy Bilservice av sina kunder

Otroliga 4,7 i snittbetyg från hela 21 000 kunder – i en bransch där många missnöjda gärna höjer rösten.
Med ledorden flexibilitet, ansvar och trygghet har Speedy Bilservice verkligen höjt ribban för alla bilverkstäder i hela Sverige.
Och ja, snabba och lyhörda är de förstås också.
– Vi är Sveriges mest omtyckta kedja eftersom vi är raka, ärliga och verkligen tar hand om alla våra kunder, säger vd:n Stefan Jakobsson.

Siffror och statistik talar sitt tydliga språk, och när Stefan Jakobsson tittar in på Reco – Sveriges största oberoende omdömessajt – kan han onekligen kosta på sig ett leende.

För i en bransch som inte alltid haft det bästa ryktet höjs Speedy Bilservice verkligen till skyarna.

– Vi spelar i bilverkstädernas Champions League och leder hela ligan i ren kundnöjdhet. Håller man inte måttet hos oss åker man ur, då plockar vi ner skyltarna för just den verkstaden. Hos oss ska man som kund alltid få bra och snabb hjälp. Vi jobbar med ett trevligt bemötande, med tydlighet och ärlighet. Hos Speedy ska kunden alltid får det lilla extra, säger Jakobsson.

Vad behöver du hjälp med?
Här bokar du tid hos din närmaste Speedy-verkstad

Levererar varje dag

Det är uppenbart att kunderna verkligen får det.

Sedan 2015 har över 21 000 kunder betygsatt kedjan med 42 olika verkstäder över hela Sverige och otroliga 79 procent av dem har satt en femma och alltså gett Speedy Bilservice ett snittbetyg som landar på nästan galna 4,7. Från januari i år är snittbetyget dessutom ännu högre – 4,79 – och är ett kvitto på att man inte tar något för givet utan levererar i alla sina verkstäder, varje dag.

– 70 procent av alla som byter verkstad gör det på grund av ett dåligt bemötande. Hos oss är förtroende det viktigaste av allt. Hos oss ska man kunna komma in, ta en kaffe och bli lyssnad på direkt. Vi ska vara flexibla, vi ska lyssna på kunden, alla ska känna sig trygga med oss, säger Stefan Jakobsson.

Det är en sak att säga men en annan att hålla.
– Vi arbetar i en bransch som har dåligt rykte, men vi har vänt på det och skapat oss ett väldigt bra rykte genom att ha gett stor trygghet åt våra kunder. De trivs med oss, och det som skiljer oss mot andra är att vi alla har en väldigt positiv inställning till livet där glaset alltid är halvfullt och där vi verkligen vill hjälpa kunderna. Vi är trevliga, ärliga, raka och tydliga med vad som gäller och det uppskattar kunderna.

Nyfiken på Speedy Bilservice?
Testa oss på länken nedan!

”Alltid tre års garanti”

Ledorden för Speedy Bilservice är som sagt flexibilitet, ansvar och trygghet och det är tre röda trådar som man aldrig tummar på.

– Vi lämnar alltid tre års garanti på både delar och arbete, vilket är marknadens bästa. Kunden ska alltid få ett prisförslag innan arbetet påbörjas, vilket det kan slarvas med hos andra. Och behövs tilläggsarbeten ska kunden bli kontaktad och godkänna det, det vore en katastrof annars. Och så ska de givetvis alltid få full dokumentation om utfört arbete. Serviceschema, kvitto, batteristatus… Vi gör aldrig några misstag med detta, det är därför vi har så nöjda kunder, säger Stefan Jakobsson.

Stefan Jakobsson, vd för Speedy Bilservice

Sedan är de förstås även snabba och tillgängliga, vilket namnet på kedjan onekligen skvallrar om.
Så hör man ett oväntat ljud vid vänster framdäck ska man bara kunna komma in och prata med sin närmaste verkstad – inte beställa en tid tre veckor framåt i tiden.

Sveriges nöjdaste kunder och alltid tre års garanti
Boka tid hos din närmaste Speedy-verkstad här!

– Om en varningslampa tänds ska kunden kunna ringa oss direkt, komma in och ta en kaffe. Vi kanske inte kan laga bilen samma dag, det beror på problemet och man kanske får en tid en vecka senare, men vi kollar gärna snabbt på problemet. Och hos oss kan man byta en glödlampa utan tidsbokning, det är en bra service som alla verkstäder ska ställa upp på. Andra verkstäder kan ha en väntetid på två veckor för en lampa, men inte Speedy Bilservice. Kunden kanske ska till fjällen på fredag och hos oss får man hjälp direkt, säger Stefan Jakobsson.

Här finns Speedy Bilservice

Hallands län: Falkenberg
Jönköpings län: Jönköping
Norrbottens län: Boden, Piteå
Skåne län: Helsingborg, Katrinelund, Limhamn, Lund, Malmö, Åhus
Stockholms län: Arninge, Fruängen, Haninge, Huddinge, Högdalen, Jakobsberg, Kungsängen, Nacka, Nynäshamn, Smista Allé, Solna, Södermalm, Södertälje, Tyresö, Täby, Vasastan, Vällingby, Väsby, Östermalm
Södermanlands län: Eskilstuna
Västmanlands län: Västerås
Västernorrlands län: Sundsvall
Västra Götalands län: Högsbo, Lindome, Mölndal, Partille, Skövde, Tagene, Vänersborg
Örebro län: Örebro
Östergötlands län: Linköping, Mjölby.

”Unikt för branschen”

Han slår ut med armarna, fullt medveten om vad god service innebär och hur mycket både tydlighet och tillgänglighet betyder för kunderna.

– Det är unikt för branschen att arbeta så strukturerat som vi gör… Men vi ska vara flexibla, vi ska hjälpa kunden, och vi ska vara prisvärda. Vilket vi verkligen är sett till den fantastiska service som kunderna får. Vi marknadsför ju oss som Sveriges mest omtyckta kedja och vi gör det av en anledning, säger Stefan Jakobsson.

De gör ju verkligen det. För 4,7 i snittbetyg på Speedy Bilservice… Statistiken talar här sitt väldigt tydliga språk.

Testa Sveriges bästa bilverkstad du också!
Här kan du skicka din bokningsförfrågan